zondag 30 oktober 2011

Het is even stil geweest

en niet omdat ik niet genoeg te vertellen heb, maar juist te veel. Ik weet niet zie goed waar te beginnen en wat te vertellen. Er is natuurlijk al heel veel gebeurt voor ik deze blog startte.

Zoals ik al in eerdere blogs heb geschreven had ik planten en zaden besteld. de planten had ik besteld bij Baldur Nederland. De website had veel te bieden en zo ook speciale  zuilen. Geen echte fruitbomen, maar kleinere planten. Ideaal omdat fruitbomen veel plek nodig hebben.

Helaas viel de bestelling erg tegen. Veel geld uitgegeven voor weinig laten we maar zeggen. En ook de kwaliteit was niet om over naar huis te schrijven. Aangetaste plantjes. Maar wat heb ik besteld even op een rijtje:

- Kiwiplanten (helaas bang dat deze het niet overleven, nu al half dood namelijk)
- Appelzuil braeburn
- Perenzuil Doyenne du comice
- Pruimzuil Black amber
- kersenzuil Stella
- Bramenplant natuurlijk :P jammie
- Frambozen
- aardbeien Pineberry en Senga Sengana hiervoor heb ik trouwens echt een idioot hoge prijs moeten betalen voor 6 iniminieplantjes.

Natuurlijk contact gehad met Baldur hierover, en samen er uit gekomen dat als ze in het voorjaar het niet doen ik nieuwe planten krijg. Dus dat is wel netjes.

Daarnaast heb ik nog zaden en pootgoed bestel bij de beroemde Vreeken's zaden. Hij heeft ook nog een winkel in Dordrecht waar ik ooit nog heen wil. Nu nog niet eerst centjes bijsparen :p

Hier heb ik ook weer ongelofelijk veel besteld:
- Courgette
- winterbloemkool
- Boerenkool
- Broccoli
- Suikermais
- Meloen
- Prei
- Eetbare bloemensalade (Ben benieuwd)
- mix van knappersla
- 6 verschillende soorten tomaten
- Utrechtse uitjes
- Knoflook Edenrose
- Knoflook Germidour
- herfstplantuitjes
- zomerwortelen
- Groentenkwartet ( volgens mij bloemkool, komkommer, vleestomaat en.... ?)
- aardappels opperdoezer ronde (jum hoop echt dat deze het gaan doen)
- snijbloemen/ nog meer bloemen
- oerprei

En dan heb ik nog een bestelling van heeeel lang geleden volgens mij 123zaden.nl, maar die weet ik niet meer zo goed. volgens mij met boerenkool, witlof etc.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten